SHOGUN_YAMATO
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: REDA
|
Wysłany: Pon 22:26, 18 Maj 2009 Temat postu: Niedziela 24.05.2009 - Wront Wschodni (Historyk) |
|
|
Z tematu [link widoczny dla zalogowanych]
Przed Wielką Ofensywą.
Zapraszam na nowego historyka. Termin – Niedziela 2009.05.24 godzina zbiórki 16.30 pod krzyżem w Borowcu. Parking właściwy będzie kawałek dalej, bo jakiś chłopina (właściciel terenu) strasznie się ostatnio ciska.
Grę zaczniemy około godz.17.30, a skończymy około 23.00.
Tło:
Po klęskach w centralnej Rosji Grupa Armii Środek pod dowództwem nowomianowanego feldmarszałka Ernsta Busha, straciła inicjatywę strategiczną i do wiosny 1944 zajmuje pozycje wzdłuż linii Staraja - Ostaszków prowadząc ciężkie walki obronne głównych pozycji.
Niemcy przeczuwali, że Sowieci szykują nową ofensywę, ale nie zdają sobie sprawy z jej skali. Wehrmacht zgromadził jakieś 800 000 żołnierzy w stosunku do 1 700 000 krasnoarmiejców.
Sowieci przystąpili do szerokiej ofensywy partyzanckiej, paraliżując transport, linie łączności, dowodzenie jednostkami. Na takie coś Wehrmacht nie mógł sobie pozwolić. We współdziałaniu z siłami policyjnymi oraz SS prowadził intensywne akcje przeciw partyzanckie. Oto jedna z nich.....
Intro.
Obóz zgrupowania partyzanckiego im. Szczorsa
Komandir zgrupowania.
Towarzysze!
Towarzysz Stalin nasz wielki nauczyciel i ojciec Narodu Radzieckiego obiecał, że wkrótce nasza niezwyciężona Krassnaja Armia rozniesie w proch faszystowską gadzinę.
Szykowana jest wielka ofensywa, która przewróci granice Sovietkiego Sojuza sprzed roku 1920-ego. W tym celu nasz oddział nie zważając na straty, musi wykonać bardzo odpowiedzialne i za razem tajne zadanie. Otóż faszyści przetrzymują w areszcie naszego wysokiego oficera. Jego wiedza jest kluczowa dla powodzenia tej operacji, wieć musimy za wszelką cenę wyrwać go z ich rąk, zanim przybędą specjaliści od przesłuchań. Ten Towarzysz na pewno nic nie wyjawi, nawet w czasie ciężkich tortur, ale na skopolaminę nikt nie jest odporny. Niemcy wiedzą, że szykujemy atak, więc będą też za wszelką cenę starali się namierzyć nasz obóz oraz zniszczyć całe grupowane w nim oddziały. Będą też polować na nas na całym terenie. Odwdzięczymy im się tym samym.
Gra będzie podzielona na kilka etapów.
Dowódcy poszczególnych stron otrzymają zadania, określone merytorycznie i czasowo, w zalakowanych kopertach.
Zadania strony niemieckiej:
1. Przeprawić się przez rzekę zdobywając most, po przeprawie wysadzić go.
2. Znaleźć i zdobyć bazę bolszewickiej partyzantki.
3. Złapać oficera.
4. Wyeliminować w obławie jak największą ilość partyzantów,
5. Założć areszt i go obsadzić, rozstawić posterunki (patrole) wg. instrukcji
5. Nie pozwolić na odbicie więźnia
Areszt jest tylko jeden, a jednorazowo może go bronić max do 5-ciu żołnierzy.
Najbliższe posterunki, lub patrole mogą być w oddaleniu 100m od aresztu. Na sygnał alarmu oczywiście może przybyć dowolna ilość Niemców jako posiłki.
Zadania Sowietów:
1. Obronić mostek przez rzeką, po której będzie się przeprawiał cały oddział.
2. Bronić bazy, nie pozwolić na z łapanie oficera.
3. Po wejściu na teren niemiecki nie dać się pozabijać.
4. Odbić oficera i doprowadzić do bazy.
Baz partyzanckich na wyznaczonym terenie może być kilka.
Zasady ogólne:
Zasadniczym celem gry jest dobra zabawa i próba osiągnięcia pewnego klimatu historycznego.
Na pewno nie propagowania jakichkolwiek ideologii.
Warunki trafień / zranień:
- każda kula TYLKO RANI, po 5 minutach bez uzdrowienia umieramy "na dobre"
- medyk zostaje 2 minuty przy rannym, którego w tym czasie opatruje.
Rannego należy opatrzyć bandażem z gazą tak aby bandaż nie spadł.
Ranny który nie zostanie tak opatrzony nie może wrócić do walki.
Ranny NIE MOŻE SIĘ OSTRZELIWAĆ!!! , może krzyczeć i mówić.
Każdy sanitariusz powinien posiadać co najmniej wyraźnie widoczną opaskę na ramieniu i torbę z oznakowaniem.
Opatrunek pozostaje na rannym do końca gry, za stan opatrunku odpowiada tak medyk jak i "ranny".
- Zarówno niemiecki jak i sowiecki medyk może posiadać broń i może z niej korzystać, kiedy nie opatruje rannego.
- rannego medyka ratuje tylko inny medyk!!!
To jest zabezpieczenie, aby medyk nie szalał na pierwszej linii i opatrywał rannych. Medyk ma pamiętać, że sam jest śmiertelny oraz że działa pod ogniem.
- Rannych należy odciągać, odholowywać, odnosić do tyłu itd.
- ranny który nie zdążył jeszcze skonać i leży w naszym zasięgu, może zostać wzięty do niewoli i w ten sposób wyeliminowany z walki. Podobnie dzieje się z nieopatrzonym w ciągu 5 min rannym.
Zabici/wyeliminowani
każdy z uczestników zobowiązany jest posiadać czerwony kawałek materiału (po zmroku czerwone światło) który po swojej "śmierci" umieści w widocznym miejscu np. na broni lub głowie.
Na respawn udaje się po ustaniu akcji, tak, by nie przeszkadzał w jej prowadzeniu, nie wchodził na linię ognia itp. Trupa można używać jako kulochwytu (za jego zgodą).
Respawn:
Wyeliminowani z gry czekają w swoich respawnach z których wychodzą co 20min /pełna godzina, plus 20, 40, W przypadku nierównej frekwencji po której kolwiek stronie zasady respawnów zostaną zmienione.
Radio:
Dopuszczone radiotelefony, nawet wskazane po jednym na drużynę, ale bez słuchawek i laryngofonów
Komunikacja pomiędzy stronami odbywa się poprzez parlamentariuszy oznaczonych biała flagą.
Pirotechnika: tylko granaty, do wysadznia mostu - Niemcy 2szt. (nikt więcej i ani jednego więcej)
Broń strzelecka:
Trafienie w broń eliminuje powyższą z walki na 5 minut
Aby przybliżyć klimat WWII jak zwykle:.
Zdejmujemy kolimatory, lunetki, lasery ,latarki i te sprawy /jeżeli konstrukcja nie pozwala na zdjęcie zakrywamy i nie używamy/
Bardzo mile widziana jest wszelka stylizacja broni na II wojenną- Lunetę można mieć jeżeli ma się karabin czysto snajperski.
- Tak jak na innych strzelankach historycznych wprowadzamy zasadę strzelania ogniem pojedynczym.
Wszelka broń nie będąca replikami drugowojennymi strzela ogniem pojedynczym, chyba, że zostanie przestylizowana na epokową.
- ręczny karabin maszynowy MG34, MG42, DP, BAR w wersji z nóżkami strzela TYLKO z nóżek (z ręki nie) lub z podpory/ramienia trzymany za nóżki. Sekcja CKM powinna działać w składach 2 osobowych; celowniczy i amunicyjny (amunicyjny nosi zapas amunicji do KM i doładowuje magazynki). Celowniczy może (powinien) posiadać broń krótką do obrony.
- ciężkie karabiny maszynowe tylko ze statywów, podstaw lub stałych podpór
Pistolety maszynowe typu MP38/40, MP44, Pepesze i Thompsony, strzelają seriami.
Bezpośrednio na strzelance osoby wyznaczone sprawdzą wszystkich i powiedzą, kto ma jaki ogień.
Kałachy strzelają na singlu!.
Limity amunicji
1. Ciężki karabin maszynowy, ręczny karabin maszynowy; ogień seryjny, limitu amunicji 1000 szt.
pamiętajcie CKM, RKM należy rozstawić na nóżkach przed rozpoczęciem strzelania
2. Pistolet maszynowy - ogień seryjny, limit amunicji 300 szt.
3. Karabin - ogień pojedynczy, limit amunicji 100 szt.
4. Pistolet (broń boczna) - ogień pojedynczy, limit amunicji 30 szt.
5. Karabin snajperski - ogień pojedynczy, limit amunicji 100 szt.
Uzupełnianie amunicji tylko na respawnach (albo od rannego lub zabitego kolegi).
Umundurowanie:
Jak zwykle w przypadkach scenariuszy II wojennych wymagana jest stylizacja umundurowania na zgodne z epoką i odgrywaną stroną.
Po stronie sowieckiej:
wszelkie umundurowanie w kolorze oliwkowym, i piaskowym /żadnych plam, chyba że ktoś załatwił sobie te właściwe / oraz ciuchy robocze i kufajki w kolorze granatowym, czarnym, piaskowym, marynarki.
Przypominam o konieczności stylizacji tego umundurowania.
Dozwolone nakrycie głowy to polski hełm z wymalowaną sowiecką gwiazdą, uszanka, furażerka, cyklistówka /w zestawieniu z ciuchami roboczymi.
Po stronie niemieckiej:
mundury drugowojenne,
ewentualnie wszelkie plamy typu flecktharn, niemniej jednak wymagane jest co najmniej minimum stylizacji umundurowania.
Zbiórka o godz. 9.30 przed krzyżem w Borowcu.
Stamtąd po oporządzeniu, wszyscy przemieszczą się swoimi wozami bojowymi na parking w środku lasu za mostkiem.
Mapka do ściągnięcia z naszej witryny.
A więc zapraszam.
Post został pochwalony 0 razy |
|